Klantenservice

Maandag t/m vrijdag beschikbaar van 8-18 uur.

Hospitality portofoons

Portofoons binnen de hospitality branche

Binnen de hospitality branche staat de gast altijd op de eerste plek. U en uw collega’s doen hun uiterste best om hen zo goed mogelijk te verzorgen en hen van een mooi, vlekkeloze ervaring te voorzien. Bij een relatief kleine gelegenheid zijn uw gasten goed te overzien en kunt u hen meestal voldoende aandacht geven. Naarmate de groep gasten of bezoekers groter wordt groeit echter ook de uitdaging. Daarom kiezen steeds meer hospitality bedrijven voor een extra communicatiesysteem: de portofoon.

Hiermee kan personeel onderling communiceren en aangestuurd worden omdat eenieder hetzelfde bericht kan ontvangen. Dit maakt het gemakkelijker om samen te werken en gasten zo goed mogelijk te verzorgen. We vertellen u graag meer over deze walkie talkies, dus lees vooral door! 

Voordelen van hospitality portofoons 

Dat steeds meer hospitality organisaties professionele portofoons inzetten komt omdat zij hiermee tal van voordelen in huis halen. We hebben deze voor u op een rijtje gezet.

  • Discreet communiceren 

Met een oortje zorgt u ervoor dat personeel de berichten luid en duidelijk verstaat terwijl uw gasten hier nooit iets van op zullen vangen.  

  • Iedereen tegelijk kunnen bereiken 

Naar al het bedienend personeel communiceren dat een bepaald type wijn op is kan zomaar een kwartier duren. Zij moeten dit dan aan elkaar doorgeven bijvoorbeeld. Wanneer zij portofoons bij zich dragen is dit bericht binnen enkele seconden met iedereen gedeeld.  

  • Wachttijden verkorten 

Omdat de communicatie snel en soepel verloopt worden de wachttijden voor uw gasten ook korter. Iets navragen of doorgeven is snel gedaan bijvoorbeeld. Op die manier kan uw personeel sneller en met meer vertrouwen doorwerken, wat altijd een goede invloed heeft op de wachttijden.  

  • Vragen vlot beantwoorden 

Wanneer een gast een vraag stelt waar uw personeel geen antwoord weet of kan weten, dan is het logisch dat hij of zij op zoek gaan naar een antwoord voor die specifieke gast. Wanneer het druk is ook, hoewel de tijd dan natuurlijk veel kostbaarder is. Met een portofoon kan het antwoord snel gevonden worden, krijgt de gast een stukje vriendelijke service en kost het uw personeel amper tijd om dit te verzorgen.  

  • Meer rust voor uw personeel 

Zeker bij minder ervaren personeel kunnen de portofoons hen een stukje zelfverzekerdheid bieden. Het feit dat er bij wijze van spreken een heel team achter hen staat, simpelweg via het apparaatje in hun broekzak, maakt dat zij meer durven te doen en sterker in hun schoenen staan bij werkzaamheden waar zij nog niet zoveel ervaring mee hebben. 

Soorten uitdagingen

Er zijn allerlei verschillende soorten organisaties actief binnen de hospitality branche. Voor veel van hen is de portofoon een grote uitkomst. Hieronder hebben we enkele van die organisaties opgesomd, met daarbij een van de manieren waarop zij portofoons in kunnen zetten.  

  • Horeca met terras

Op een drukke zomerdag is het hard werken voor bedienend personeel op een terras. Zij lopen af en aan met bestellingen en hebben eigenlijk geen tijd om stil te staan. Toch moeten zij onderling soms met elkaar communiceren om alles in goede banen te leiden. De portofoons besparen hen dan een heleboel tijd en creëren een gemakkelijk communicatiekanaal.  

  • Restaurants

In restaurants is de gastvrijheid extra belangrijk. Middels de portofoon kan het personeel onder anderen extra duidelijk aangestuurd worden, de keuken kan doorgeven hoelang het nog duurt voordat een bepaalde bestelling klaar is en de gastheer of -vrouw kan snel ter plaatse gevraagd worden op een discrete manier.  

  • Hotels

In een hotel zijn vaak veel verschillende ruimtes en gangen. Het kan daarom even duren voor personeel om zich door het gebouw te verplaatsen. Zij beslaan overwegend een groot gebied met relatief weinig personen. Samenwerken wordt voor hen extra makkelijk wanneer zij elkaar kunnen spreken, ook al zijn ze op andere verdiepingen of aan verschillende kanten van het pand.  

  • Congressen en beurzen

Bij dit type evenementen zijn er gewoonlijk een heleboel mensen op dezelfde plaats. Om dit alles in goede banen te leiden kunnen medewerkers niet zonder heldere, onderlinge communicatie. Iedere seconde telt namelijk en vaak is er ook een tijdsschema dat gevolgd dient te worden. De portofoons besparen hen dan een zee van tijd en maken het gemakkelijker om deze uitdagingen te volbrengen.

Hospitality portofoons kopen?

Bent u actief in de hospitality branche en zoekt u naar een communicatie oplossing die uw bedrijfsvoering verbeterd? Portofoons kunnen hier een ideale oplossing voor zijn. We adviseren u graag met betrekking tot uw specifieke situatie. Zo kiezen we samen de juiste producten voor u uit en zorgen we ervoor dat u deze meteen in gebruik kunt nemen.

Bent u benieuwd naar alle opties en mogelijkheden? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op of bekijk het aanbod in de webshop. We gaan met veel plezier voor u aan de slag om de best mogelijke portofoons uit te zoeken!