Kennisbank Oproepsystemen Alarmering van BHV

Alarmering van BHV

5K
Sales

Deel

Bij een calamiteit belt een medewerker naar het centrale noodnummer. Dit centrale noodnummer wordt beantwoord door de receptioniste of iemand anders die altijd aanwezig is. De receptionist(e) beantwoord dit gesprek en noteert aan de hand van een lijst in ieder geval de volgende dingen:

  • Wat is er gebeurd
  • Waar is het?
  • Zijn er slachtoffers?
  • Is er professionele hulp nodig?

Op basis van bovenstaande informatie activeert de receptionist(e) het BHV oproepsysteem die centraal geplaatst die geplaatst is bij de receptie. Met één druk op de knop kan ze snelteksten als brandalarm, reanimatie of EHBO versturen. Binnen 2 seconden is de gehele BHV gealarmeerd en weten de mensen wat er aan de hand is. Via het bijgeleverde toetsenbord is het mogelijk om aanvullende informatie te versturen naar de BHV’ers in het pand. Denk hierbij aan de tekst “EHBO in kamer 6” of “Kleine brand in de hal”. Nadat de alarmontvangers via het oproepsysteem zijn gealarmeerd worden de portofoons door receptie, hoofd BHV, ploegleiders BHV en BHV’ers bemand. Deze portofoons zijn verspreid door het pand in opladers gereed voor gebruik. Via deze portofoons kunnen aanvullende instructies gegeven worden aan de BHV. Daarnaast kan de hoofd BHV’er informatie doorgeven aan de receptionist(e). De receptionist(e) kan op zijn/haar beurt weer aanvullende informatie geven aan professionele hulpdiensten.

Indien u gebruikt maakt van een BHV oproepsysteem is het verstandig om dit kenbaar te maken bij de BHV opleider. Hij kan dit dan gebruiken tijdens de instructie.