Blog Firecom BHV’ers Sapa Profiles hebben vertrouwen in oproepsysteem terug

BHV’ers Sapa Profiles hebben vertrouwen in oproepsysteem terug

3K /
Sales

Deel

Sapa Profiles in Drunen extrudeert aluminium profielen en bewerkte halffabrikaten. Dit loopt uiteen van onderdelen voor de electronica- en automobielindustrie tot profielen voor helicopters en trailers. Het bedrijf is een dochteronderneming van de Sapa Group, het grootste aluminiumverwerkende bedrijf ter wereld. Het levert onder meer producten voor treinen, vliegtuigen, schepen en auto’s, offshore, tuinbouw en industrie. Bij Sapa Profiles in Drunen werken 200 mensen. Met zoveel medewerkers op de werkvloer hoort uiteraard ook een goed functionerende bedrijfshulpverlening (BHV).

Het gedateerde oproepsysteem voor haar BHV’ers was business support manager Leon Snoeren, een doorn in het oog. “Dat systeem werd zonder veel discipline gebruikt. Dat had ook met de technische toestand te maken. Een aantal gebruikers had een houding van, dat werkt toch niet”, aldus Snoeren. “Als er wat in de fabriekshallen gebeurde, moest men bellen met het interne alarmnummer. De Bewaking piepte de BHV’ers op, die op hun pieper zagen in welke hal er hulp nodig was. Daar gingen kostbare seconden mee verloren.

Firecom adviseerde ons een nieuw BHV-alarmeringssysteem. Daarmee is vanaf de Bewaking de hele BHV-ploeg te alarmeren. Daarnaast zijn er op kritische punten noodknoppen neergehangen. Als daar op gedrukt wordt, gaat rechtstreeks bij alle BHV’ers de pieper over. Op de schermpjes wordt de locatie van het noodgeval weergegeven”. De Technische Dienst van Sapa in Drunen kreeg van Firecom programmeersets, zodat men eenvoudig zelf aanpassingen aan het systeem kan doen. Leon Snoeren denkt er over om ook in de vestiging in Harderwijk met het Firecom-systeem uit te rusten. “Iedereen heeft wel mobiele telefoon en dergelijke, maar niks zo snel als goede alarmontvangers”.

Laat een reactie achter