Kennisbank Noodknoppen 8 diensten die Firecom biedt tegen COVID-19 (Corona)

8 diensten die Firecom biedt tegen COVID-19 (Corona)

2K
Sales

Deel

Het zijn rare tijden waarin bedrijven stil komen te liggen, evenementen afgelast zijn en afgeweken moet worden van bestaande procedures. Juist op deze momenten staat Firecom klaar om haar missie te voltooien. Wij leveren eerlijke, betrouwbare en snelle alarmering- en communicatiemiddelen. In het kader van ‘samen sterk’ hebben wij enkele producten die kunnen helpen bij bestrijding van het coronavirus (COVID-19).

1. Horloge met afstandsalarmering en optionele registratie

Hoe zorg je voor een veilige afstand op het werk? Mensen vergeten snel de richtlijnen voor sociale afstand te respecteren wanneer ze zich concentreren op hun werk. De armbanden van Rombit geven vriendelijke meldingen aan werknemers wanneer ze te dicht bij elkaar komen: een visuele waarschuwing en een trilling.

Bekijk dit product via Romware Radius & COVID19 afstands alarmering

2. Firecom Watchzi

De Firecom Watchzi is gemaakt om bij te dragen aan de strijd tegen COVID19. De Watchzi is speciaal gemaakt voor het op afstand houden van bezoekers aan een balie of andere werkplekken. De Firecom Watchzi kijkt in een hoek van 15 graden voor zich om te controleren of iemand voldoende afstand houdt.

Bekijk dit product via Firecom Watchzi

3. Noodknoppen voor corona hotels

In korte tijd moeten er op verschillende plaatsen in het land corona hotels opgericht worden. Deze hotels hebben op dit moment geen voorziening voor persoonsbeveiliging en snelle alarmering als patiënten hulp nodig hebben. Firecom kan voorzien in de levering van eenvoudige noodknoppen met alarmontvangers, maar ook in geavanceerde noodknoppen op het GSM netwerk met scenario gebaseerde alarmeringen. We hebben dit in april 2020 reeds ingezet voor een object.

4. Gratis communicatie-applicatie

Motorola heeft in 2019 heeft Motorola Wave OnCloud platform gelanceerd. Dit platform voorziet tijdens de corona crisis in kosteloze communicatie via apps. We hebben op dit moment 150 apps tot onze beschikking en kunnen deze direct toewijzen aan zorginstellingen met communicatie-behoefte. Door de app te downloaden kunt u uw portofoon als walkie-talkie gebruiken. Download de flyer van Motorola hier.

5. Procedure voor het schoonmaken van communicatie-apparatuur

Verschillende fabrikanten hebben specifieke instructies gegeven voor het ontsmetten en schoonmaken van portofoons. Motorola en Kenwood hebben allebei een eigen instructie uitgebracht. Firecom kan u verder adviseren over het reinigen, vervangen en ontsmetten van portofoons en accessoires.

6. Wij stellen onze 3D printer ter beschikking

Wij hebben op dit moment contact met de eerste ziekenhuizen voor het inzetten van onze 3D printer bij het maken van schaarse onderdelen. Als de ons nodig hebben kunnen we direct opschalen en zal onze 3D printer gebruikt worden voor het maken van bijvoorbeeld onderdelen voor mondkapjes of andere apparatuur. Heeft u behoefte aan een 3D printer, neem contact met ons op.

7. Onze verhuurvloot zetten we in voor ziekenhuis

Wij stellen onze volledige verhuurvloot kosteloos ter beschikking aan ziekenhuizen die deze apparatuur nodig hebben. Als ziekenhuizen willen communiceren met patiënten of geliefden willen communiceren met patiënten, dan is onze apparatuur daar uitermate geschikt voor. Bij interesse ontvangen wij deze aanvraag direct van het ziekenhuis of de zorginstellingen.

8. Onze dienstverlening gaat onverminderd door

Als trouwe klant van Firecom vertrouwt u ons erop dat uw bestellingen tijdig en onbeschadigd bij u geleverd of geïnstalleerd worden. Nu wij internationaal te maken hebben met het Coronavirus (COVID-19), realiseren wij ons eens en te meer uw belang van onze producten en diensten. Daarom hebben wij ons minutieus voorbereid om de effecten voor onze collega’s, klanten en toeleveranciers in kaart te brengen.

  • Wij hebben de frequentie van schoonmaken van onze werkomgevingen verhoogd en op alle afdelingen papieren doeken en desinfecterende gel ter beschikking gesteld.
  • Wij volgen de adviezen van Rijksoverheid en RIVM strikt op. Dit betekent nu dat onze collega’s zoveel mogelijk vanuit huis werken. Onze systemen zijn er volledig op gericht om mobiel te werken. Dit heeft geen enkele invloed op onze normale processen. Het is echter wel mogelijk dat u soms lerende en spelende kinderen hoort op de achtergrond 😉
  • Om de dynamiek van de dagelijkse business niet te verliezen is er daarbij op kantoor altijd een minimale bezetting per afdeling aanwezig.
  • Niet essentiële afspraken worden geannuleerd. We stellen u hiervan op de hoogte. Heeft u niets gehoord, dan blijven bestaande afspraken staan.
  • Ons logistiek centrum, een vitale functie van ons bedrijf, blijft bemand conform de huidige richtlijnen. Dat betekent dat wij vooralsnog alle goederen blijven aannemen en verzenden. Door omstandigheden kan het zijn dat bepaalde zendingen onverhoopt verlaat worden geleverd. Wij hebben strikte richtlijnen bepaald voor onze collega’s aangaande het fysieke contact met transporteurs en klanten. Wij realiseren ons dat wij afhankelijk zijn van de landelijke post- en pakketdiensten, hier hebben wij helaas geen invloed op. Voor nu hebben wij echter nog geen signalen gekregen dat leveringen hierdoor in gevaar dreigen te raken.