Kennisbank Oproepsystemen Veelgestelde vragen over dispatching

Veelgestelde vragen over dispatching

666
Sales

Deel

Gebruikt u een oproepsysteem van Firecom met een webinterface of dispatching. We helpen u dan graag als het even niet gaat zoals u zou willen. Hieronder de eerste stappen die u kunt doorlopen om een goede werking te controleren.

  1. Ping met een computer het IP-adres van de webinterface.
    De webinterface is verbonden met uw eigen netwerk. Wijzigingen in de router, switches en problemen met de bekabeling kunnen ervoor zorgen dat de webinterface niet meer bereikbaar is. De eerste stap bij problemen is het ‘pingen’ van de webinterface. Op deze manier kunt u controleren of de netwerkverbinding goed is.
  2. ICT ip adres laten pingen
    In sommige gevallen kan de IT afdeling wat meer analyse doen en is op de hoogte van recente netwerkactiviteiten. U kunt de IT afdeling vragen om de webinterface te ‘pingen’
  3. Krijgt u via het netwerk geen verbinding met de webinterface. Hang dan een computer op laptop rechtstreeks aan de webinterface en probeer verbinding te krijgen met de webpagina. Kunt u nu wel het startscherm zien, dan zit het probleem in uw netwerk.
  4. Melding versturen vanaf webinterface
    Kun u de pagina wel bereiken? Probeer dan een bericht te versturen van de webinterface.
  5. Statuspagina controleren
    Ga naar het IP adres van de webinterface en controleer de status pagina. Zijn alle bolletjes groen? Als er een bolletje rood is kunt u zien welke apparatuur niet goed verbonden is. Bel Firecom.
  6. Melding versturen vanaf Maxpage
    Door een melding te versturen vanaf de zwarte bedienpost (Maxpage) omzeilt u de webinterface. Toets het pagernummer gevolgd door de groene Enter toets. Typ een bericht en drukt nogmaals op de groene toets. Als deze ook niet aankomt zit het probleem vermoedelijk in de zender van het oproepsysteem. Bel Firecom.
  7. Systeem opnieuw opstarten
    Start de losse componenten van het netwerk opnieuw op.