Kennisbank Portofoons Reparatie & onderhoud voor uw portofoons of pagers

Reparatie & onderhoud voor uw portofoons of pagers

3K
Sales

Deel

Ondanks dat de portofoons en pagers die wij leveren van zeer goede kwaliteit zijn omdat wij alleen werken met gerenommeerde merken, kan het soms gebeuren dat deze aan onderhoud nodig zijn en/of gerepareerd moeten worden. U kunt niet alleen bij Firecom terecht voor een advies en/ of de aanschaf van portofoons of pagers maar ook voor de reparatie en onderhoud. Wij vinden het namelijk belangrijk dat u als klant met al uw vragen en/of problemen bij ons terecht kan.

Onze serviceafdeling met specialisten is beschikbaar voor het onderhouden en/of repareren van u communicatieapparatuur. Er zijn twee mogelijkheden:

  • Een technisch specialist komt langs bij u op locatie voor onderhoud en/of reparatie
  • Of u stuurt de defecte apparatuur naar ons toe en de technisch specialist voert het onderhoud of de reparatie bij Firecom uit.

Wat is de werkwijze als u als klant een product verstuurt voor reparatie naar Firecom?

Bij Firecom kunt u terecht voor het repareren en onderhouden van uw bestaande communicatiemiddelen. Onze serviceafdeling is 5 dagen in de week beschikbaar voor service en reparatie. Onze specialisten zijn opgeleid om reparaties uit te voeren aan radiocommunicatiemiddelen.

Bekijk ook onze vernieuwde reparatiepagina op onze website! 

De volgende procedure wordt gehanteerd bij het versturen van een reparatie:

  • Allereerst downloadt u een reparatieformulier op onze website. Het reparatieformulier moet zo volledig mogelijk worden ingevuld. (Reparatieformulieren die niet volledig zijn ingevuld worden namelijk niet in behandeling genomen door onze reparatie-afdeling).
  • Zodra de reparatie is ontvangen bij Firecom wordt deze klaargelegd bij de te verwerken reparaties.
  • U ontvangt van ons een bevestiging van het ontvangen van de reparatie.
  • Een technisch medewerker beoordeelt de reparatie.
  • Van de technische medewerker ontvangt u een reparatievoorstel die u vervolgens kunt accepteren of weigeren. Als u het voorstel weigert, dan worden de producten geretourneerd naar u of kunnen wij deze voor u afvoeren op een milieuvriendelijke wijze. 
  • Als u het reparatievoorstel accepteert dan gaat de technisch medewerker voor u aan de slag met de reparatie.
  • Mochten er tussentijds vragen zijn over de reparatie door de technisch medewerker, dan neemt hij of zij contact met u op!
  • Zodra de reparatie gelukt is, dan worden de gerepareerde producten naar u verzonden.

Voor uitgebreide support vragen kunnen wij terecht bij Motorola, Kenwood en Hytera. Gelukkig maken we daar zelden gebruik van. Is het toch nodig, dan schromen we niet!

Mocht u verzekerd willen zijn van de werking van uw communicatieapparatuur, dan is het is bij Firecom mogelijk om een onderhoudscontract/ service-level agreement (SLA) af te sluiten op uw communicatieapparatuur.

Uw portofoons en oproepsystemen inclusief alle bijbehorende apparatuur worden altijd voorzien van de laatste firmware. De responstijden zijn afhankelijk van het gewenste onderhoudscontract. Onafhankelijk van het gekozen contract zijn onze relaties altijd verzekerd van een uitstekend serviceniveau. Wanneer u geen onderhoudsovereenkomst wenst af te sluiten maar incidenteel uw portofoons wil laten onderhouden/controleren dan behoort dit ook tot de mogelijkheden.

Wat is de werkwijze als uw wilt dat een technisch specialist langskomt bij u op locatie?

Als u wilt dat een technisch specialist langskomt bij u op locatie voor het repareren en/of onderhouden van uw communicatiesysteem, dan is dit uiteraard ook mogelijk. Hiervoor kunt u het beste contact opnemen door te bellen naar 085 401 980 of door een email te sturen naar info@firecom.nl

De medewerkers van de afdeling sales support zullen u vervolgens zo spoedig mogelijk een passend advies geven voor uw situatie. Zij kunnen u een indicatie geven van de prijs en een afspraak inplannen voor de reparatie.

Download het reparatieformulier